شهید ابوالقاسم نصیرایی

شهید ابوالقاسم نصیرایی نام پدر : علی نام مادر: افسر ملوک نادریان تاریخ تولد :1336/01/27 تاریخ شهادت : 1357/08/12 محل شهادت : بابل چهارراه خیابان نواب صفوی گلزار :شهدای گله محله

ادامه مطلب

شهید نصیرایی بعد از شهید عبدالمهدی جایمند (حائری) درعراق  و شهید علی اصغر ناصری در قم، و شهید کریم صالح طبری در 17 شهریور تهران و علی اصغر مخبریان در سه راه سنگ پل بابل (چهارمین)، سیدحسن تاجداران خیابان بازار بابل (پنجمین)، ششمین شهید انقلاب اسلامی شهرستان بابل می باشد که توسط مامورین رژیم منحوس پهلوی در حین پاسداری (نیروهای مردمی) در خیابان شهید نواب صفوی بوده، نیمه شب جمعه  12 آبان 57  ساعت 11/15 در چهار راه نواب به شهادت رسیده  است . قبل از شهادت نواری از صدای خود پر کرده بود و حسین حسین میگفت و به خانواده سفارش می کرد هر شب جمعه این صدا را گوش کنید و یادی از من کنید.
دو روز بعد مراسم تشییع در آرامگاه گله محله طی درگیری شدیدی که بین انقلابیون و ماموران رژیم پهلوی شده بود چند نفر مجروح و شهید سید صمد صالحی نیز در محل آرامستان گله محله به شهادت رسید .
ابوالقاسم نصیرایی: در تاریخ 27/1/1336 در شهرستان بابل بدنيا آمد پدرش علي و مادرش افسرالملوک نام داشت. مجرد بود شهید بزرگوار تا مقطع ابتدایی درس خواند و به کار میوه فروشی مشغول بود . در تاریخ 12/8/57 در حین نگهبانی و گشت زدنی در داخل شهر بابل( کمربندی شرقی ، چهار راه نواب صفوی)  توسط نيروهاي خائن شاه با گلوله  به شهادت مي رسند . محل تدفین آرامگاه گله محله بابل
شهید ابوالقاسم نصیرایی از بچه های محله شاهکلا بزرگ بابل  بود که در تاریخ 12 آبان 57 هنگام نگهبانی در چهار راه کمربندی شرقی بابل (نواب صفوی) در اثر شلیک گلوله یکی از افسران رژیم طاغوت در دل شب به شهادت رسید. پس از شهادت جنازه او را تحویل نمی دادند که انقلابیون مقابل بیمارستان تجمع کردند و با مقاومت مردم، بالاخره مجبور شدند جنازه این شهید را تحویل خانواده بدهند. مراسم تشییع تا آرامگاه گله محله برگزار شد. ماموران در آرامگاه مردم را با تیراندازی متفرق کردند.

ویدئوها

صداها

کاربران آنلاین6
بازدیدکنندگان امروز 99
بازدیدکنندگان دیروز 590
کل بازدید ها 742319